Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 11:17
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej są oferowane przez firmy zajmujące się szeroko pojętym BHP. Firmy te oferują różnego rodzaju szkolenia, nie tylko z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także z ochrony przeciwpożarowej. Szkolenia PPOŻ pozwalają na zapoznanie się z zasadami oraz działaniami mającymi na celu zapobieganie pożarom, ale także przekazują wiedzę, jak należy się zachować w sytuacji niebezpieczeństwa. Podstawowym rodzajem szkolenia z ochrony przeciwpożarowej jest to skierowane do wszystkich pracowników danego zakładu. Później można wyróżnić bardziej zaawansowanie szkolenie PPOŻ, które jest przeznaczone dla koordynatorów ewakuacji. Firmy prowadzące szkolenia posiadają w swojej ofercie także rozszerzone szkolenia PPOŻ z przeprowadzaniem próbnej ewakuacji. Ponadto istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia z ochrony przeciwpożarowej w formie e-learningu. Do pracodawcy należy wybór, które ze szkoleń PPOŻ będzie najbardziej odpowiadało potrzebom uczestników takiego kursu.

Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są obowiązkowe dla pracodawców i pracowników, można podzielić na kilka rodzajów. Klasyfikacja szkoleń BHP jest przeprowadzona ze względu na rodzaj wykonywanej pracy. Jednym ze szkoleń oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest szkolenie skierowane do osób zatrudnionych na stanowiskach inżynieryjno-technicznych. Uczestnikami takiego szkolenia są pracownicy w inżynieryjno-technicznych zakładach pracy, zwłaszcza projektanci, konstruktorzy, technolodzy oraz organizatorzy produkcji. Szkolenie BHP przebiega w formie seminarium połączonego z nauką uczestników kursu w ich własnym zakresie. Przewidywany okres takiego szkolenia to minimum szesnaście godzin. Po części seminaryjnej szkolenia następuje egzamin sprawdzający przyswojone przez uczestników informacje. Zakończając szkolenie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy otrzymuje się specjalne zaświadczenie stwierdzające uczestnictwo w danym kursie. Każdy rodzaj szkolenia z zakresu BHP jest okresowy.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Jednym z zagadnień, które wchodzą w skład bezpieczeństwa i higieny pracy, jest ergonomia. Czym jednak jest ergonomia i czym się zajmuje? Według definicji ergonomia to po prostu nauka o pracy, a sama nazwa tej dziedziny pochodzi z greki. Ergonomia jest dyscypliną naukową, która zajmuje się przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska oraz warunków pracy do anatomicznych oraz psychofizycznych możliwości człowieka. Mówiąc prościej, głównym zadaniem ergonomii jest dostosowanie wykorzystywanych narzędzi w pracy do potrzeb człowieka. Sama ergonomia jest nauką interdyscyplinarną, czyli korzysta z dorobku innych dziedzin naukowych. Głównym celem przyświecającym ergonomii jest polepszenie warunków pracy człowieka, między innymi poprzez dostosowanie tych warunków do możliwości pracownika oraz właściwy wybór osoby do wykonywania danego zawodu. Ergonomia ma także na celu jak najefektywniejsze wykonywanie pracy przy najmniejszym koszcie biologicznym. Tym, co łączy ergonomię i BHP jest odpowiednie dostosowanie warunków pracy.

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.


© 2019 http://berno.com.pl/